3 tips bij een woningontruiming

Wilt of moet u binnenkort een woning te ontruimen? Of wilt u dit laten doen? In dit artikel geven we u een aantal tips bij het ontruimen van een woning.

1. Maak voor u begint een kosteninschatting

De belangrijkste factor bij de inschatting van de prijs voor een woning ontruiming is de grootte: hoe groter de woning die ontruimt, hoe hoger de kosten. Dit is uiteraard iets waar u geen controle over heeft. Waar u wel controle over heeft is of het zelf doet of dat u het uitbesteed. Vergis u echter niet in de daadwerkelijke kosten. Er komt vaak veel kijken bij het ontruimen van een woning.

Sommigen zullen al een uitgebreide gereedschapskist hebben en talloze andere schoonmaakapparaten hebben. Bij de meeste mensen is wat ze al in huis hebben echter beperkt. Daarom is het goed om een afweging te maken van wat het u zou kosten om het zelf te doen inclusief alle zaken die u dient aan te schaffen of te huren.

2. Hou rekening met de emotionele lading van spullen

Afhankelijk van wat uw relatie was met de persoon of de organisatie van wie de woning of de ruimte was, kan het zijn dat het op- en uitruimen van de ruimte veel gevoelens met zich mee brengt. Hou hier rekening mee. Veel mensen kiezen voor een professioneel woningontruimingsbedrijf om op die manier het emotioneel te managen te houden.

3. Een lokaal woningontruimingsbedrijf heeft voordelen

Er zijn een aantal bedrijven die zich op landelijkl niveau bezig houden met de ontruimingen van woningen. Deze bedrijven leveren net als de regionale partijen in de regel goed werk.

Er zijn echter wel een aantal voordelen die het zaken doen met een lokale partij met zich meebrengt. Zo snappen ze de regionale cultuur beter en zullen ze ook beter om kunnen gaan met mensen die wellicht dialect spreken.

Een ander voordeel is dat er bij een bezichtiging een minder grote afstand hoeft te worden afgelegd. Een bezichtiging is vaak aan te raden om een inschatting te kunnen maken van onder andere de kosten.